در این میان بیشتر کاهش گردشگران به دو کشور پر جمعیت هند و چین تعلق دارد، هر چند که در مورد مابقی کشورها نیز روند ورود گرئدشگران نزولی بوده، این در حالیست که طی سالهای اخیر و پس از  برگزاری مسابقات جام‌ جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی در سال 2010 گردشگران این کشور رشد چشمگیری یافت.

آفریقای‌ جنوبی که یکی از5 مقصد برتر گردشگری آفریقا محسوب می‌شود در سال 2013 میزبان حدود 10 میلیون گردشگر بود که 75 درصد آنها از خارج از این قاره بویژه کشور‌های آمریکا، آلمان،  انگلیس، هلند، فرانسه و برزیل و بودند که حالا تعداد آنها بسیار کم شده است.


آفریقای‌ جنوبی که دو شهر گردشگری کیپ‌تاون و ژوهانسبورگ آن مدتی قبل در نظرسنجی نشریه معتبر نشنال جئوگرافی در جمع 20 مقصد برتر گردشگری جهان قرار گرفتند، از جاذبه‌های گردشگری  بسیاری بهره می‌برد که در این میان پارک‌های ملی این کشور با جنگلهای بکر و دست‌ نخورده و گونه‌ های مختلف حیوانی مانند فیلها، شیرها و زرافه‌ ها شهرت جهانی داشته و هرساله میزبان هزاران  گردشگر، به ویژه طبیعت‌ گردان است.

مدتی قبل نیز «نیویورک تایمز» آفریقای جنوبی را که از سالها قبل صنعت گردشگری یک از ارکان اقتصادش محسوب می ‌شود را در کنار ایتالیا، آمریکا، شیلی، سنگاپور، کوبا، بولیوی، دانمارک، نیوزلند  و مقدونیه در جمع مقاصد پیشنهادی خود برای سال 2015 قرار داد.

منبع: خبرگزاری فارس