به گزارش خرداد، "فایننشال تایمز" با اشاره به تاثیر توافق هسته‌‌ای بر فعالیت هتل‌های خارجی در ایران می‌نویسد: "از زمان سقوط رژیم پهلوی در ایران، جمهوری اسلامی ایران همکاری خود با هتل‌های هایت، هیلتون و شرایتون را قطع کرد و دولت اداره این هتل‌های باقی‌مانده در ایران را برعهده گرفت. در حالی که شاید هنوز هم این هتل‌ها عنوان پر زرق و برق پنج ستاره را با خود حمل کنند اما به ندرت سرویس‌دهی‌شان در سطح بالایی قرار دارد. اکنون در آستانه توافق هسته‌ای علاوه بر فراهم‌شدن امکان سفر بازدیدکنندگان خارجی از ایران می‌توان شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خارجی در بخش هتلداری ایران نیز بود." 

فایننشال تایمز در ادامه به بازگشایی هتلی چهار ستاره در ایران تحت امتیاز شرکت بزرگ فرانسوی "آکور" اشاره کرده و می‌نویسد:"امسال شاهد حضور هتلی چهار ستاره تحت امتیاز "آکور" فرانسه بودیم. قرار است به زودی یک هتل پنج ستاره تحت امتیاز آن شرکت مدیریتی نیز در ایران افتتاح شود. این موضوع نشان می‌شود که شرایط در ایران در حال تغییر است چرا که از زمان پیروزی انقلاب در ایران هیچ شرکت خارجی در ایران نتوانسته بود مدیریت هتلی را برعهده گیرد اما با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای احتمالی امکان لغو تحریم‌ها و حضور بیشتر شرکت‌های خارجی در ایران فراهم می‌شود." 

فایننشال تایمز در ادامه اشاره کرده که هنوز جزئیات قرارداد "آکور" فرانسه با ایران منتشر نشده و سخنگوی آن هتل نیز از پاسخگویی خودداری کرده است. با این حال، "سعید شیرکوند" معاون امور توسعه سازمان گردشگری ایران تایید کرده که دو هتل جدید تحت مدیریت "اکور" در ایران فعالیت می‌کنند که خدماتی را مطابق با معیارهای جهانی ارائه می‌دهند و طبق ضوابط ایران خود را مقید به پیروی از هنجارهای بومی ایران کرده‌اند و برای مثال، مشروبات الکلی سرو نمی‌کنند و کارکنان زن آن هتل‌ها از پوشش اسلامی استفاده می‌کنند. همچنین میزان کیفیت ادعایی این هتل‌ها در ارائه قهوه فرانسوی واقعی و قهوه اسپرسو بیش از سطح دیگر هتل‌های ایران ذکر شده است." 

این روزنامه در پایان اشاره می‌کند که برنامه‌ریزی گروه‌های هتلداری "روتانا" برای افتتاح شعبه در تهران و مشهد نیز از جمله دیگر شواهدی هستند که نشان می ‌دهند فضا برای فعالیت هتل‌های خارجی در ایران بهتر از گذشته شده است.