به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، علیرضا ترحمی هرندی گفت: این اقدام به منظور ارائه خدمات گردشگری به صورت مجازی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: لینک بازدید مجازی پایگاه‌های میراث جهانی بر روی پورتال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آدرس ichto.ir برای علاقه‌مندان قابل دسترسی است.

ترحمی با اشاره به ویژگی استفاده از تکنولوژی مستند پانارامیک در طراحی این بازدید مجازی توضیح داد: این ویژگی‌ها علاوه بر امکان بازدید برای مخاطبان به آنها این امکان را می‌دهد تا در هر نقطه قابل بازدید به همراه راهنما توضیح مربوط به آن نقطه را داشته باشند و با ویژگی‌های اثر ثبت شده آشنا شوند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات میراث فرهنگی ادامه داد: سرعت بالای نمایش نقاط معرفی شده از دیگر ویژگی‌های این بازدید مجازی است که نیاز به اینترنت پرسرعت را رفع می‌کند و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند تلفن همراه از پایگاه‌های میراث جهانی دیدن کنند.

وی اضافه کرد: بازدید مجازی از پایگاه‌های میراث فرهنگی در اعیاد شعبانیه رایگان است و با توجه به زیرساخت‌های طراحی شده در سازمان میراث فرهنگی در آینده پایگاه‌های ملی و موزه‌های کشور هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

ترحمی گفت: در آینده نزدیک امکان بازدید برای افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند در این سایت فراهم خواهد شد.


منبع: ایسنا